SKOLAN OCH 1234567890

Hej!!

Idag på morgonen packade jag min skolväska sen åt jag frukost. Klockan 07.30 kom Sanna, då gick vi till skolan. När jag kom in i klassrummet såg jag att vi hade Berit, hon är mer en 60 år och hon har slutat jobba. Men hon var våran vikarie, för att vår fröken var på nott möte. Vi började med tyst läsning en halvtimme sen var klockan 08.30 då började v, i med samling, jag jade ett datumblad men jag läser det i morgon istället. Efter det läste Berit en bok som heter  Min mamma piraten. Den var ganska dålig!!! Sen var det dags att gå till gympan, på gympan lekte vi busungarna. Den går till så här: man delar upp 2lag sen väljer man en mamma och en pappa, sen tar man fram massa grejer som man kan gömma sig bakom, då räknar mamman och pappan 1001, 1002, 1003, 1004, 1005 då ska alla barnen springa och ta band vid mamman och pappan och springa tillbaka, men om mamman eller pappan ser den som springer får den gå tillbaka men om mamman och pappan säger fel får dom gå ner under maddrassen och räkna, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, sen räknar man banden och ser vilket lag som hade mäst. Så gick den leken till. Efter det var det eget arbete=EA, då jobbade jag med matte. Sen skulle vi äta det blev ris och korvstrågafoff det var jätte äkligt. På rasten var det ganska tråkigt, men när vi kom in gick varan andra fröken som skulle komma efter luch genom våran läxa, det var att man skulle gissa vad olika ordspråk betydde den första var:Nyfiken i en strut, den andra var:Inte lägga näsan i blöt, den tredje var:Få en tupp i halsen, den fjärde var:Att ha fjärilar i magen, den femte var:Att tappa hakan, den slätte var: Ha en räv bakom örat, den sjätte var:Lägga bena på ryggen och den sista var: Små grytor har också öron. Om ni kan svaren skicka en komentar och skriv vad det betyder. Efter skolan gick jag hem och åt mellis, jag åt lite kakor. Klockan 18.30 ska jag på fotbollsträning, jag slutar 20.00. Kram Jennifer!! PS.Glöm inte att skicka en komentar annars kanske jag inte blir klar med läxan, den ska vara innlämmnad på fredag!!DS.PUSS PUSS JENNIFER!!

Kommentarer
Postat av: maja

hejsan jennifer. jag vet inte vad det betyder .men det är en bra blogg! puss maja<3

2009-04-15 @ 20:54:20
URL: http://majjaericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0