ITALIEN

Hejsan, nu ska jag skriva om italien och lägga in bilder!


3 augusti


Dagen började med att mamma kom in i mitt rum och väckte mig.
Då började jag att göra klar till resan. När vi hade packat och gjort det sista
gick vi ut och satte oss i bilen. Sedan körde vi till Skavsta flygplats.
Det tog lite mer än en timme att åka dit. När vi var framme lämnade
vi in våra väskor. Sen gick vi igenom kontrollen och gjorde det man ska göra innan
man flyger iväg. När vi var klara med det så satt vi oss och köpte en påse chips.
Seden började vi gå mot flygplanet. I det flygplanet hade m an inga speciella platser,
man satt sig där det var ledigt. Seden startade flygplanet, det tar 2 och 1 halv timme att flyga till
italien.På flygplanet gjorde jag inte så mycket. Nathalie och Emil sov så att jag fick bara Emils
fötter över mig. När det hade gått en stund kom dom med dricka och godis. Vi tog pepsi, en chips
burk och en påse choklad. Mums, det var jättegott! När vi var framme i italien hämtade vi våra
väskor och sen åkte vi tåg 1 timme. Det som var jobbigt var att för att komma till hotellet behövde
vi åka 2 timmar buss. Det var inte så kul.Efter bussen gick vi och åt middag på en resturang. Det var gått.
 Men när vi var framme gick vi 5km med packning, det regnade då.
 När vi kom till hotellet packade vi upp våra saker och vilade lite. Det var den dagen.


Vi skulle också  sporta på den resan, så nu ska jag berätta om när vi sportade.

 
Sport

På tisdagen gick jag, Emil och Nathalie 2mil. Det var jobbigt men kul. För att komma till
stranden behövde man gå ca 3 km.  En dag sprang vi upp till ett ställe som kan kunde se över bergen.
Det var jättefint. Vi cyklade upp för ett berg, vi skulle til en kyrka och sen skulle vi äta gär också. Det var 6km
till kyrkan. Det var aldrig helt plant det var bara en backe som vi cyklade i. Ibland gick jag för att det var så
jobbigt. Det tog 1 timme och 40 minuter att cykla upp dit. Sedan åt vi mat där, jag åt sallad.
 Vi gick in och badade
på ett hotell för att vi var så varma. Efter det tog vi
 en glass.Men sen var det
 dags att cykla ner.
 Men det var bara roligt.
En annan dag sprang vi 5 km till arco, det var ett bad där.
Man behövde ha badmössa på
sig för att inte det ska bli så smutsigt. Det va r jättekul där. Jag simmade 100 meter där.
Sedan åt vi lunch och sen skulle vi springa tillbaka. Men när vi skulle springa badade vi lite.
Men det var lera man behövde gå i för att komma i vattnet. Jag blev lite lerig när jag skulle springa
tillbaka så mina kläder blev blöta. Sen har vi gått lite varje dag.



Bada sola

Vi har också badat mycket och solat. Vi hoppade från en bro.
Det var 2 meter ner, det var jättekul. Sen badade vi i sjön och poolen.
Det var jättegod mat där. Jag åt pasta, pizza, melon och skinka, sen åt jag lite mer saker.



12 august

12 augusti skulle vi åka hem. Bussen gick 11.00. Vi stog där och väntade
men det kom inte. Vi fick stå i typ en timme och vänta på bussen.
Men sedan kom den och då började dom jobbiga timmarna. Efter 2 timmar
var det över, då skulle vi åka tåg i en timme. Först åkte vi ett jättefint tåg med
bord och så var det svalt och sjönt. Men sedan skulle vi byta tåg till ett som inte var lika fint.
Vi åkte ca en timme med tågDet var jättetrångt  i bussen, så när dörrarna öppnades
så blev jag klämd i dörren. Sedan var det flygplan igen, men innan det fick vi vänta
i några timmar. Efter alla saker vi gjorde på flygplatsen skulle vi åka tillbaka till Sverige.
Då sov Nathalie och Emil igen och jag satt bara och tänkte och hade kul.
När vi var i sverige hämtade vi våra väskor och sen skulle vi åka tillbaka. Men mammas
bil funkade inte så att vi fick hjälp med det och sen kunde vi åka hem.
Vi kom hem vid 1 på natten, då tog vi några mackor och sen duchade jag. Jag gick
och lade mig halv 3 på natten. Sen vaknade jag vid halv åtta.

Det var italien, nu kommer bilderna.

1.


2.

3.

4.

5.

6.


7.

8.

9.

10.

11.

12.


1.Bergen i italien.
2.Berg igen.
3.Stenar vid vattnet.
4.Ett träd som hade rolig bark.
5.Stranden och berg.
6.Berg och träd.
7.James bond dörren från filmen. (dom spelade in filmen i italien)
8.James bond däcket från filmen.
9.En blomma.
10.Jag/Jennifer
11.pallmer.
12.Det såg ut som en svan men jag tror inte att det var det.


Kram från mig och hoppas att det var kul att läsa det!!




Jennifer Gransten<3

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: mormor

oj oj oj.Det där verkade vara en fin semester.Vackra bilder.Det finns väl ingen rak kurva.Kul att ni är hemma igen./mormor

2009-08-13 @ 16:41:57
Postat av: Jessica

Vilka fina kort du har tagit när vi var i Italien. Tänk att du sprang 1 mil, simmade, vandrade i bergen på en och samma dag. Det var otroligt starkt och duktigt. Kram

2009-08-14 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0