3:e advent

TJENIXEN LILLA BLIXTEN:P


Idag är det 3:e advent och det är lucia. När jag vaknade gick jag ner och då var mormor där, då tittade vi på luciatåget. Men det som var konstigt var att alla hade rött band runt sig fast det bara är lucia som ska det. Tärnor ska ha glitterband eller inget allls. Lucia ska ha det för att dom stack in typ ett svärd i hennes mage på sidan och det röda bandet ska förestella blod. Ja kanske inte så intresant men kul att veta. När det var slut tittade vi på lite saker och sen kom morfar. Då tittade vi på nyheter och då berättade dom om "hjälten" som räddade en 6:årig pojke. Pojken klättrade vid sitt fönster i en lägenhet(tror att det var högsta våningen) och hade låst sin dörr så inte hans föreldrar kom in. Sen rammlade han ut och hängde kvar i fönstret. Då såg en det och ställde sig där, då rammlade han och killen tog i mot han. Fast han ramlade endå mot marken men inte så hårt ner, men han blödde på sin arm. Ja det var NYHETER PÅ JENNIFERS BLOGG, haha!

Sen gick jag upp och städade rummet och gjorde mig klar. Kvart i 11 skulle vi åka och titta i lite affärer och så. Jag köpte örhängen till mig och en hemlig grej. Mormor köpte en klocka, men när vi kom hem skulle hon sätta på sig den och det var jättestor. Så vi åkte tillbaka och fixade det. Efter det åkte vi hem och bakade pepparkakor. Kommer berätta om det i nästa inlägg.

SYNS SEN PÅ DET INLÄGGET SOM HETER PEPPARKAKOR.


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Fin blogg .D

2009-12-13 @ 16:43:51
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0