6 SKOLDAGAR KVAR TILL JULAVSLUTNING<3

TJENIXEN!


Idag väckte mamma mig klockan 6 för att jag ville det. Hon gick upp så tidigt för att hon skulle åka till Paris. Jag var så trött så jag låg kvar i sängen tills klockan var 20 i 7.Då gick jag upp och åt frukost och gjorde mig klar. Sen åt jag min 10:de choklad i choklad kalendern. MUMS!

Sen skulle jag gå till skolan med Sanna, på vägen pratade vi och pratade. När vi kom till skolan läste Åsa högt för oss och sen gjorde vi något som jag inte kommer ihåg. Efter det var det rast och då körde vi pinockjo(stavas). Det är en lek där man ska hoppa på varandras fötter. När vi kom in hade vi engelska och matte. Det gick bra! Sen var det lunch, då blev det spagetti med köttfärssås. Det var jätteekligt för dom lägger bönor och massor med andra ekliga saker, hihi=)

När jag hade ätigt klart skulle jag gå men då kom en tjej från 6:års som heter Maja och sa att jag inte fick gå. Så hon höll i mig hela tiden. Tillslut fick jag gå och du var jag inne på rasten. För att jag spelade schack som vi tränar till tävligen vi ska vara med i. Sen gick vi in och hade matte i en och en halv timme och sen slutade vi. När vi slutade skulle jag och Ida torka vårt bord för det ska vi göra det varje vecka. När jag kom hem gick jag till Sanna. EFtr en stund kom min morfar för att han ska vara här när mamma är i Paris. Mormor kommer också, men lite senare. Har inte så mycket att skriva så jag drar till med  Bellman historier.

BELLMAN!

Bellman, en tysk och en amerikan skulle simma över Atlanten. Tysken orkade en mil, sen drunknade han. Amerikanen orkade två mil, sen drunknade han. Bellman simmade dag och natt i flera veckor. När han hade hundra meter kvar till Amerikas kust sa han:
- Hjälp! Jag orkar inte längre! Jag vänder och simmar hem!


ALLA BARNEN

Alla barnen tittade in i microvågsugnen
utom Knut
han tittade ut

Alla barnen applåderade åt trollkarlen
utom Susanne
för det var hon som försvann

Alla barnen stödde Världsnaturfonden
utom Amanda
hon sköt en panda

Alla barnen åkte skridskor
utom Lisen
hon låg under isen

Alla barnen barnen fick snöbollar i huvudet
utom Jan
han fick ett flygplan

Alla barnen lekte i regnet
utom Sixten
han träffades av blixten

Alla barnen tog sig över klyftan
utom Bo
han var bro

Alla barnen andades bra under vattnet
utom Torkel
han hade glömt sin snorkel


HEJDÅ!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

din blogg ägger ägger ägger .... o.s.v. Du hittar på så roliga saker alltså du kommer på att bereta bellman historier och sånt saknar dig så så mycket och alla andra iklasen

2009-12-10 @ 17:30:23
Postat av: jennifer

saknar dig med, om det är malin!



hihi:)

2009-12-10 @ 17:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0