HEJ


Nu är jag klar med Malins design, blev faktiskt väldigt nöjd.
Jag blev väldigt varm nyss så jag ska nog gå och ta
det lite lungt.
Det var min syster som lärde mig att göra designer<3
Ja vad ska jag skriva, hm hm... Jag kan hitta någon rolig
historia.


BELLMAN!

Det var en gång en dansk, en norsk och Bellman som skulle tävla om vem som kunde vara längsta tiden inne i en svinstia.
Först gick dansken in, men efter en minut kom han ut och stönade:
"Grisen fes!!"
Då gick norsken in efter två minuter kom han ut, grön i ansiktetoch stönade:
"Grisen fes!!"
Då var det Bellmans tur att gå in i svinstian. Efter tio minuter kom grisen ut och stönade:
"Bellman fes!!"


Bellman, en ryss ock en tysk tävlar om vem som har den minsta pappan.
"Min pappa är så liten att han sover i en byrålåda," sa ryssen.
"Min pappa är så liten att sover i en sko kartong," sa tysken.
"Jag har ingen pappa, sa Bellman. Han ramlade ner från en stege och slog ihjäl sig när han plockade jorgubbar."

Det var Bellman som stod och hoppade på ett gatubrunnslock och sa 36, 36, 36, 36. Då kom en polis gående och frågade Bellman vad han gjorde. Sen frågade polisen om han fick prova. Polisen ställde sig på locket och började hoppa och sa 36, 36, 36, 36. Då drog Bellman undan locket så att polisen föll ner i brunnen. Sen ställde sig Bellman igen på locket och hoppade och sa 37, 37, 37, 37.


Det var en gång en tysk, en fransman och Bellman som var fast på en öde ö. En dag hittade tysken en oljelampa, när han gned den så kom det fram en ande.
"Ni får en önskning var", sa anden och tysken önskade sig direkt hem till sin hemstad.
Fransmannen önskade sig hem till sin fru och barn, vilket också hände.
Nu var båda borta så det var bara Bellman kvar, och han kände sig så ensam att han önskade tillbaka tysken och fransmannen.

Bellman, en dansk och en norrman skulle gå in i en grotta med ett monster i.
Först gick norrmannen i och då sa en hemsk röst:
"Blodet droppar, blodet droppar."
Då blev norrmannen rädd och sprang ut. Sedan gick dansken in, men han blev också rädd och sprang ut.
Då gick Bellman in. När den hemska rösten sa: "Blodet droppar, blodet droppar", så sa Bellman:
"Jamen, ta på dig ett plåster då!"



Kommentarer
Postat av: mormor

Nu skrattar man igen.Roligt med lite humor./mormor

2009-12-08 @ 17:12:02
Postat av: malin

vad många bellman historier du kan. vad roligt:)

2009-12-08 @ 17:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0