JUL JUL JULAFTON<3

HEJ OCH GOD JUL IGEN!

Idag efter Kalle Anka skulle jag åka till mormor och morfar. Några timmar innan vi skulle åka sa mamma att morfar hade rammlat och brytigt 2 revben. Jag blev väldigt orolig för att tänkt om han inte kunde vara med när vi firar jul. Vid 3 kollade vi på Kalle Anka och åt ost kaka. Efter det gjorde jag mig klar, eller fixade bara håret. Sen åkte vi till mormor och morfar. Vi gick in och så satt man sig och pratade lite. Sen skullle vi äta julmat, det fanns: julskinka, sill, någon korv prusicutto(stavas?), gubbröra, janssons frästelse, potatis gratäng, röbetssallad, bröd och det är säkert  något jag har glömt. Jag tog 2 potioner och det var jättegott! MUMS! Medans vi år pratade vi lite och åt den goda maten. Efter maten öppnade vi julklappar, jag fick mycket fina saker och jag lägger ut bilder på det. Till mormro och morfar gav jag en ljustake som jag har gjort. Föresten så glömde jag säga att morfar var där=)
När jag hade öppnat mitt tittade jag på dom andra som fick paket. Sen åt vi efterrätt som var glass med frukter som var jättegott. Sen pratade vi och åt lite choklad och så. Vid 8 åkte vi hem och öppnade våra julklappar, för det hade vi inte gjort. Jag öppnade och öpnnade och fick massor med fina saker. Kommer bildet på det med! Sen gick jag upp och fotade alla saker och satt mig här. Här kommer bilderna:

FRÅN MAMMA!











1. Hårspennen<3
2. Ansiktsmasker<3
3. olika krämer<3
4. strumpor<3
5. sudd i bokstäver<3
6. godis, tomtar<3
7. discokulor med...<3
8. läppbalsam i<3
9. tröja med taights<3
10. tröja med taights<3
11. tuggummiaotomat<3
12. benvärmare<3
13. massor med örhängen<3
14. kofta<3
15.kofta<3
16. piamas<3
17, strumpor som är jättegosiga<3
18. Fick pengar också, em det kommer inga bilder på det<3

FRÅN MORMOR OCH MORFAR!




och ett gott the med drömkola i, glömde ta kort<3

1. Britney spears, parfym,kräm och duchkräm<3
2.En thekanna<3
3. Inte bara en kanna utan en kopp också<3
4. som man kan sätta ihop<3
5.jordgubbskrämer<3
6.pappeliotter(stavas?)<3
7. en jättegosig morgonrock<3
8. Ett the med drömkola som jag glömde att ta bild på<3
9. Pengar<3


FRÅN PAPPA




1. nesesär med sminksaker<3
2. godis<3
3. pengar<3


HEJDÅ, nästa gång vi firar något är det min morfars födelsedag och sen mormors födelsedag. Sen kommer min födelse dag 5 mars<3

Ha en bra julafton som snart är slut<3 HEJDÅ<3





Kommentarer
Postat av: mormor

Oj vad mycket fina saker du har fått.Kul att du tyckte om maten./Mormor

2009-12-25 @ 11:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0