JULLOV

HEJ HEJ:)

Nu är det JULLOV i 3 veckor. Förlåt för att jag inte har skrivigt så mycket igår. Idag har jag inte skrivigt men nu kommer det med mycket text och bilder. På morgonen ropade mamma på mig att jag skulle gå upp,jag trodde att jag drömde såjag svarade inte och låt kvar i sängen. Efter en liten stund ropade hon igen och då gick jag upp och gjorde mig klar. När jag hade bytt om och borstat håret gick jag ner och åt frukost. Efter frukosten skulle jag gå till skolan, jag satt på mig mina nya vinterskor(lägger in bilder på dom). I skolan började vi med att läs ut högläsningsboken, den var faktiskt bra!:D

Sen drog vi på våran paketkalender och som det var många paket kvar så behövde vi dra många paket. Efter några paket hade jag fortförande inte fått. Då sa dom att det är en tjej som börjar på 8 bokstäver, och det gör jag. Då sa dom Carolina, jag tänkte att dom kanske hade glömt att stoppa i mitt namn. Men tillslut fick jag paket med en liten pappegojja på och om man sa någotoch höll in en knapp så sa den det fast med pappegojja röst. Det var faktiskt kul sak. Halv 10 skulle vi till gympasalen och titta på kören när den sjöng och höra på recktorns LÅNGA OCH TRÅKIGA tal. När vi var där sjöng kören lite sånger och recktorn pratade. När det var klart hade vi rast, det var kul på rasten. När vi kom in jobbade vi lite och sen gick vi till maten. Det var någon liten korv fast inte prinskorv som vi har fått i 3 DAGAR. Så det var väldigt äckligt. Efter lunch var det ingen kul rast för att jag fick en isboll i ansiktet. Så jag var inne och jobbade på rasten. När vi kom in pratade vi lite och fick våra julgrejer som det är JULLOV. När det var klatr gick vi ut och gjorde raketen med hela klassen och sen sprang alla och skrek JULLOV!!!!!!!!!!!!!!!!! Sanna och jag gick hem och åt mellis och sen gick vi ut. Vi var ute i 2 timmar och sen gick jag in. Då lekte jag med Nathalie och hittade lite receot på internet.För att vi leker halv 8 hos mig och jagska laga mat någon dag med förrätt,huvudträtt och dessert. Mamma hjälper mig med att handla och sen ska jag göra resten själv, ska bli jättekul:D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Halv 7 gick vi iväg för att köpa en gran, jag satt på mig vinterkläder och spran grunt och halka lite på isen. När vi var där man ska köpa gran tittade vi och hittade en fin gran. Vi gick hem med den, eller vi joggade hem med den. HIHI! När vivar hemma var jag ute tills klockan var ca. halv 8. Nu har jag städat rummet och nu ska jag gå ner till mamma.  HEJDÅ!










HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det där med isbollen var inte snällt.Mycket vackra kort.Fina stövlar de fryser man nog inte i.Skönt med jullov,passa på och sov lite längre på morgonen./Mormor

2009-12-19 @ 11:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0