MÅNDAG




Nu är det måndag igen som det har vart många många... gånger. Nyss har jag hittat bilder, alltså glitter bilder från en sida som jag inte riktigt vet vad den heter. Ja jag har typ hittat 100 stycken som är jättefina! Idag vaknade jag på morgonen och hade lite ont i halsen. Men idag skulle vi till gamla stan och gå på julmarknad så att ha lite ont i halsen kunde inte hålla mig hemma från skolan. Jag gjorde mig klar och gick ner och åt frukost. Medans jag åt frukost åt jag min choklad från choladkalendern och öppnade min bingolottokalender. Ingen vinst en, men det kommer nog:D Nej, skoja bara lite, man vinner nästan aldrig. Iallfall inte jag, eller kanske någon gång kommer turen att VINNA!

När jag var klar gick jag och Sanna till skolan. När vi kom dit gick vi in och skulle dela in den man skulle gå med i ledet när vi skulle till gamla stan. Jag skulle gå med Sanna, fast när vi skulle gå på julmarknaden hade jag, Sanna,Maja och Carolina bestämt att alla vi skulle gå.När vi var klara med grupperna skulle vi ha ett test/prov. Det var om läsförståelse, ja det gick bra. TROR JAG!? Sen skulle vi ge oss iväg till GAMLA STAN!

Först gick vi till busshållplatsen, medans vi väntade på bussen fick vi våra lärares mobilnummer om vi kommer bort. Efter typ 5 minuter kom bussen och då gick vi och satte oss i bussen. Det fanns inte så många platser så vi satt 4 på 2 stolar. HIHI! När vi kom till fruängen hoppade vi av bussen och klev på tunnelbanan. Då satt Sanna, jag, Maja och Carolina och pratade om massor med saker. Vi pratade om hur man beställer en happy meal på Mc dunalds för vi skulle äta där.  Ja när vi hade pratat klart skulle vi gå av tunnelbanan, då gick vi ut och såg en liten liten julmarknad. Där köpte jag en julplapp åt min storasyster och en liten parraplyklubba. Det gjorde Carolina med och tillsammans blev det 20 kr. Vi tyckte att det var ganska mycket! Sen hade det kommit en ny i den kassan och då frågade vi hur mycket dom kostade och han sa att dom kostade 5 kr och tillsammans blev det 10. Så vi sa att vi hade betalat för mycket och då fick vi pengarna tillbaka.  Sen gick vi vidare och då gick vi förbi en annan julmarknad och då köpte jag en till sak till mina syster. Sen var julklapparna till henne klara och det var bara mamma,pappa och Emil kvar att köpa till. Sen skulle vi gå till den berömda julskyltningen, det var olika skyltfönstren med fina djur som rörde sig (fast dom var losads). Men det var iallfall jättefint. När vi hade gått förbi alla fönstrerna skulle vi till Mc donalds och äta lunch. När vi var där bestälde jag happymeal med hamburgare och cola. Det var såklart pommes frites till också. Jag satt med Sanna,Maja oxh Carolina och vi åt samma sak. Eller Sanna åt kyckling grejer istället för hamburgare. Sen gick vi på toa som att det var gratis som vi inte stängde dörren til toaletten på Mc donalds. Igentligen kostade det 5 kr. Efter Mc donalds skulle vi entligen till GAMLA STANS JULMARKNAD, trodde jag. Men först skulle vi gå in i en kyrka, då gick vi på gravar som fanns i golvet, läskigt! 

Efter KYRKAN skulle vi entligen till GAMLA STANS JULMARKNAD, vi gick en bit och sen sa lärarna att vi skulle sammlas halv 2, så vi hade en timme på oss att titta,köpa och så. Vi började att gå till ett litet stånd med... juste jag kan inte skriva vad det var för då kommer dom som läser min blogg och ska få julklappar  veta vad dom får. Ja jag får väl säga när julen är över, åå så jag längtar till jul. Med lussebullar,pepparkakor, julmat, julklappar, julgran, allting. Ja det är iallfall jul om typ 17 dagar nu så det är inte så lång tid kvar. När klockan var halv 2 åkte vi hem och när jag kom hem slog jag in alla julklapparna så det är klart. Sen gömde jag dom i mitt HEMLIGA STÄLLE...
















Har så många bilder så jag inte kan vestämma mig vilken jag ska ta!


hiih, den ville också med, den sa: Jennifer, glöm inte mig.
Ja den var så söt så jag kunde inte låta bli!

KRAMAR OCH PUSSAR FRÅN JENNIFER! <3




Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Det verkade mysigt.Var det i stor kyrkan ni var?Gulliga små djur./MORMOR

2009-12-08 @ 14:31:53
Postat av: jennifer

ja det var det.

2009-12-08 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0