SNÖN HAR KOMMIT, MÅNDAG!

HEJ HEJ!<3

Idag vaknade jag när mamma väckte mig som vanligt. Sen tog jag på mig kläder och åt frukost. Sen tittade jag på tv, eller det gjorde jag inte föresten. Jag startade datorn och när jag kom in och skulle skriva in mitt lösenord så kom jag på att jag skulle gå till skolan för klockan var 07.29 och jag skulle gå 07.30. Så jag gick ner och då kom Sanna. När jag kom ut såg jag att det var snö ute, eller det såg jag innan. KUL, att snön har kommit nu, hoppas det blir mer snö. I skolan skulle vi öva teatern där vi ska visa upp den på torsdag. Alltså på "granen"! Vi skulle ha med oss kläder idag och det var typ halva klassen som inte hade kläder så vi fick inte träna med julkläderna på. JÄTTETRÅKIGT ATT VI INTE FICK HA PÅ OSS JULKLÄDERNA(om det heter så). Det gick väldigt dåligt att träna, för mig gick det jättebra för första gången tror jag men Åsa sa att det var dåligt. Kanske för att det var ett annat hus vi tränade i, eller?

Sen gick ut på rast, då var det snö och som vanligt kastar killarna snöbollar fast man inte får. Sen sa en lärare till dom och då går dom i en grupp och skriker VI VILL KASTA SNÖ, VI VILL KASTA SNÖ!! Vissa små barn blev jätterädda! På rasten var jag med Sanna, Maja och Carolina. Vi lekte filmkull, det var kul! När vi kom in pratade vi om det där när vissa killar skrek VI VILL KASTA SNÖ och vi pratade om det typ i 40 minuter. Jättejobbigt att gå i min klass för att killarna uppför sig som "småbarn". När det entligen var slutpratat om det hade vi smling och sen var det mat. Vi pratade bort tiden att jobba när v pratade hur man ska uppföra sig! Till mat blev det broccolisoppa(stavas?). Jag åt lite sånt och tre mackor. Efter maten var det rast igen, då fanns det en isbana som jag, Sanna, Maja och Carolina åkte på. Vi ramlade jättemånga gånger och jag slog handen i isen, aj aj men det gick bra. Sen var det en sväng som en kille ramla i, då prövade vi hur halt det var och det var jättehalt. Sen kom två killar till och dom halka där och det var jättekul. det var 10 stycken som halka där i rad, haha! Det såg jättekul ut, ALLA ramlade som sprang där! HAHA, det såg så kul ut. Sen kom två killar i klassen och åkte på oss, vi sa till dom men dom fortsatte. En sparkade bort Majas fot såhon ramla. Sen skojjade vi med dom och sa att vi skulle gå in, dom trodde på det och vi fick vår is tillbaka. Sen gick vi in och gjordenklart våra arbeten. Jag gjorde klart matten. Jag gick till bibloteket för man skulle göra det om man inte hade någon bok. Jag har stått i kö på en bok som heter Ingo som jag fick idag. Det handlar typ om en tjej som är rädd för vatten... allt kan jag inte veta, det är det jag ska få reda på när jag läser den:)

Klockan 2 slutade vi. Då gick jag hem och åt mellis. Sen skulle jag städa lite på rummet, men då ringde Sanna och frågade om jag ville åka pulka(glidgrej). Det ville jag så jag satt på mig vinterkläder. Jag har inte köpt vinterskor så jag tog gummistövlar på mig. När jag var klar gick jag till Sanna, hon satt på sig kläder, hon hade ätigt mellis innan så hon var inte klar. När hon var klar gick vi till deras pulkabacke som är väldigt stor. Vi åkte glidgrej, på mage,rygg,fötter och allt man kan tänka sig nästan. Sen åkte vi samtidigt och om man åkte ifrån varann skulle man hoppa över till en glidgrej och åka ner. Sen åkte vi snow-reiser och då körde vi in i träd och jag ramlade av i en taggbuske. Eller vi ramlade av hela tiden nästan, haha jättekul. Sen började jag frysa om mina fötter så det värkte, då gick jag in och sa att det var kallt om mina fötter. Jag sa att jag hade haft gummistövlar och hon sa att dom är ISKALLA! Så jag fick en filt runt dom och sen gick jag upp och satt på mig mina egna stickade tåfflor. MYSIGT! Nu sitter jag är och skriver, men snart är inlägget slut och tomten tittar ut. Skojja bara om det med tomten, det var bara kul.

Jag kom bara på en rolig sak. Jag kommer att skriva några bokstäver och då ska man lista ut vad man kan bilda för ord med bokstäverna. Så t.ex. om jag skriver popk, då kan man lista ut att det blir kopp. Säg till om ni inte fattar, då är det bara att fråga. Här kommer ordet: S,D,U,A,A,V,H,L kanske var lite svårt jag tar ett till. Det första är nummer 1. och det andra nummer 2. Så om man ska skriva en kommentar och gissa skriver man: 1. (det du tror) 2.(det du tror). Det andra ordet: V,T,E,N,A. Så nu ska jag göra något annat. HEJDÅ FRÅN MIG<3


BYE!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag kan den ena...

2009-12-15 @ 09:16:17
Postat av: mormor

Tror jag kan det andra./mormor

2009-12-15 @ 16:00:30
Postat av: carro

Jag holler me om atrt de ä tråkit att lyssna på åsa el stine när de klagar på killarna att de ska sluta kasta snöbollar!!!



Venta tror jag de andra ordet ä.

2009-12-18 @ 19:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0