LITE SMÅTT OCH GOTT

Idag var jag på picknink med Maja, Sanna och Nathalie. Vi åkte efter min fotbollsmatch som jag inte skulle spela egentligen men det saknades en. Jag sycklade till långängen, där matchen var. Resultaten blev 4-3 till motståndarna, men jag gjorde ett mål. Nu går vi över till picknicken igen. Vi cycklade dit, till en brygga med sol och en liten gräsplätt. När vi kom dit var klockan cirka halv 1. Vi åt vår mat, alla åt pastasallad fast Nathalie och jag hade en egen och Maja och Sanna hade en egen. När vi hade ätigt upp bytte vi om till bikini, men det kom mäniskor hela tiden. Vi solade en stundoch sen skulle vi leka med en hatt som jag ska berätta om. Det är en hatt med pinnar som sticker ut (plast pinnar och plast hatt) man häler vatten i en liten burk längst upp och sen ska man dra ut pinnar tills man hittar rätt, när man hittar rätt får man vatten över sig. Jag och Sanna fick på oss vatten 4gånger, Nathalie och Maja fick bara vatten över sig en gång. Sen åt vi lite fika, det var jätte gått. Efter det spelade Nathalie och Sanna fotboll, Nathalie råkade skuta en gubbe i ryggen, han tittade på Nathalie och Sanna som bara satt och skratta. Maja fick säga förlåt och sen gick han. När vi kom hem var klocoan 20minuter över 3. Jag och Maja gjorde ett spel, det gick till så här:man ritar rutor små och stora, sen ritar man några rutor som är hel vita och några randiga. Dom randiga får man inte gå i och dom hel vita får man inte studsa eller gå i. Jag glömde att säga att man har en basketboll. Man får bara studsa en gång i varje ruta och så måste man gå innanför rutorna.så gick det till, nu spelar Nathalie och Maja det. Jag ska gå och ta lite bilder som jag ska lägga in i det här innlägget nu.
1.
2.
3.
4.
5.


1.spelet.
2.natta spelar.
3.natta och maja spelar.
4.maja spelar.
5.dom tittar åt olika håll.

Kommentarer
Postat av: sanna

vad fint det är nu!

när du lakt in bilder

2009-05-02 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0