TORSADG-FREDAG

Hejsan svejsan i lilla stugan!


Igår (på torsdagen) skulle jag, Maja, Sanna och Nathalie sova in Majas och Sannas tält för andra gången. Klockan 3 gick Nathalie och jag till Ica och köpte godis. Vi köpte 2påsar med snören, en med jordgubb och en med kåla, en stor marrabo och en mentos.  När vi kom hem satt jag mig framför datorn och chattade lite, sen kom jag på att jag inte hade packat klart. Vi hade gjort en packlista, så jag viste vad jag skulle packa, det var mycket jag skulle packa. Först kläder så jag klarade mig ute, sen mat och dricka och till sist lite saker man kunde leka med som kortlek en boll och sånt. När jag hade packat klart kom Maja, Maja och Sanna hade vart och köpt blå KSSS byxor till dom, Nathalie och mig. Jag har redan grå KSSS men dom är ett annat matrial. Jag ska lägga in en bild på KSSS byxor så ni får se. När klockan var 5 satt vi upp  tältet, det gick väldigt bra. Sen var det dags att ta dit alla saker förutom maten och drickan.  Klockan 7 skulle vi äta, Nathalie och jag skynndade oss. Sen gick vi till Maja och Sanna med maten och drickan. Vi gjorde iordning alla saker och sen spelade vi kort och åt godis. När klockan var cirka kvart över nio gick vi hem till oss och hoppade studsmatta. Sen ville vi göra olika saker så man fick bästemma en sak var. Vi började med Nathali, hon valde yoga på studsmattan. Det var lite konstigt men kul. Efter det var det Sannas tur att välja lek, hon valde laserstråle. Det är när man ska springa  förbi den som är kullar på studsmattan, kullaren måste springa fram och tillbaka. Som trea var det Maja, hon valde hinnderbana, det var inte så lång tid vimkörde det för Nathalie hade inga skor och vi sprang i leran. Sist var det jag, då körde vi burken. Min katt Dexter tittade på alla vart dom var och hittade dom jättelätt. Så den som räknade tittade på  Dexter vart han tittade. Sen hittade vi på lite fler lekar, men sen gick vi till tältet, Sanna ville sova, men hon var uppe en stund till och spelade boule. Men sen gick alla och la sig. Maja och jag pratade lite, Nathalie hade somnat redan och klockan var bara 11. Sanna fick ont i magen och gick in till sin  säng. Men vi stannade kvar i tältet. Maja och jag kunde inte sova. Men klockan 1 somnade vi. Sen klockan 3 vakande vi igen. Vi låg och pratde en stund och sen sov vi hela natten. På morgonen skickade Maja och jag sms till Majas kompis, sen åt vi lite godis från igår. Efter ganska lång tid kom Sanna, vi spelade kort men sen skulle dom åka till landet. Så Nathalie och jag fick packa ihop vara saker och gå hem. Ni sitter jag här och ska nu avsluta mitt inlägg. Det kommer nog ett till inlägg idag. 

                                                                                                                                                     !Jennifer!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Godis till frukost, där ser man...<3

2009-05-22 @ 13:01:53
Postat av: Anonym

Hejsan jennifer. Tack för att du skrev på min blogg. Men nu behövs det inte mer för farmor tog men sig sin dator så jag kan skriva nu!



Puss maja!

2009-05-22 @ 16:39:17
Postat av: maja

hej jennifer. Du är jätte duktig på att skriva.



Puss puss maja. älskar dig!

2009-05-27 @ 11:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0