ONSDAG ONSDAG...

HEJ I LINGONSKOGEN!


Idag vaknade jag... ehh eeeh, har ingen aning.  Men iallafall så gick jag upp och gjorde mig iordning till skolan. När klockan var halv 8 gick Sanna och jag till skolan. När vi kom till skolan pratade vi med dom andra tjejerna i klassen. Vi skulle ha slöjd på morgonen så vi väntade utanför slöjdsalen. Just nu har jag textilslöj, men jag säger syslöjd.
På slöjden gjorde vi slöjdpåsar som vi ska lägga alla våra saker tills vi går i 9:an. Min är vit med blommor på, idag gjorde vi snören till dom så det går att stänga. Men man ska snurra dom massor med varv och göra något konstigt...

Efter slöjden hade vi rast, då var jag med "mitt fadderbarn" eller hon säger att jag är hennes fadder men hon går i 1:an och vi har 6:åringar som fadderbarn. Men hon heter Julia och springer efter mig hela tiden. hihi:)
När vi kom in från ratsen läste vi och sen jobbade vi med teknik. Vi gör egna serier men jag tycker inte det är så kul:(  Jag blev nästan klar!

Halv 12 var det mat, det blev köttbullar och makaroner:) När jag skulle gå från maten sa Julia att det var översvämmning i hallen till matsalen så då tittade vi på det. Det hade kommit typ i 7 centimeter vatten där så det var fullt med vatten. När jag skulle ta min jacka råkade en annan gympapåse rammla ner i vattnet, upps, hihi!
Sen sa jag till Julia att jag skulle vänta på henne vid mitt klassrum. Men sen kom jag på att jag skulle ha idrott så jag sprang runt och letade efter henne så jag kunde säga att jag inte kunde vara med henne på rasten.Men jag hittade inte henne så jag sprang till idrotten och bytte om.

När jag hade bytt om sprang jag och letade efter henne lite till, då hittade jag henne och sa det. Efter det sprang jag tillbaka och hade idrott. Vi hoppade trampett, det var läskigt men jättekul:)


Efter idrotten var vi sega för att vi skulle till kören. Det var jag, sanna, aylin, aleyna och carolina som skulle dit.
Jag vet inte varför jag går där, jag gillar igntligen inte att sjunga men det är endå kul att sjunga i kyrkan sen, ja lite knasigt?

Innan kören gick vi till bageriet och köpte lite bröd och så, mums!
Halv 3 började kören och vi slutade halv 2 så det blev lite vänte tid. Vi gick dit en kvart innan så vi spelade piano och trummor. HAHA det var jättekul! Sen började det och vi sjön sjön sjön sjöng...
Efter kören gick alla hem och jag gick inte hem för att jag skulle till vårdcentralen och titta om jag var plattfotan på vänsterfoten. Så jag gick dit och sen kom mamma. Han sa att jag skulle vå specilsulor på båda fötterna så det var ju bra. Nu sitter jag här och skriver förstår ni. Men nu har jag skrivit ganska långt så nu ska jag göra något annat. Eller jag ska bara säga att på vårdcentralen var det en som hette svetlana, hihi!



puss från nasse och jennifer!

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Hej vad bra att du inte är sysslolös.Du är så duktig att skriva.Du kan nog bli författare eller journalist./MORMOR

2009-11-19 @ 15:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0