ORIENTERINGSDAG

Hejsan!



Idag på morgonen hade jag jätteont i halsen fortförande. Mamma undarde om jag värkligen kunde gå till skolan som att vi bara ska springa och så idag. Men jag ville så gärna orientera idag. Så vi skulle vara vid en äng som vi kallar stjärnängen. Jag hade med mig en blomma till min lärare Åsa. Hon blev jätteglad! :)  En liten stund efter 9 skulle vi börja, som det var 4 olika klasser kunde inte alla orientera. Alla 4:or på hela skolan var där, 4A, 4B, 4C och 4D.




Det fanns 3 olika grupper, A, B och C. Jag blev i grupp c, med Sanna,Maja och carro. Det första vi gjorde var att göra ett kryss, sedan åt vi lunch och sen gjorde vi tipspromenad. Jag hade jätteont i halsen och var varm så att jag sa till Åsa att jag  jag var förkyld så att jag orienterade inte.


Medans jag väntade på Sanna för att vi skulle gå hem tillsammans hjälpte jag till med tipspromenaden. När Sanna kom gick vi hem och jag åt mellis. Efter det började det hagla, det kom jättestora hagelbitar så att jag gick ut och tittade. Det gjorde jätteont att få dom i huvudet. När vi var ute så träffade vi maja och sanna, vi bestämde att vi skulle bada i vårt badkar, det är ett bubbelbad. När vi var klara hade det gått några timmar, jag satte mig och tittade på tv med Sanna och sen ringe mamma. Hon frågade om jag kunde fixa lite med tårtan vi ska äta idag, för annars skulle hon inte hinna klart med den. Så nu sitter jag här och gör inte så mycket.










Hejdå från Jennifer Gransten!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för hjälpen med glassbomben, den blev jättebra! Nu måste du bli frisk, puss puss!

2009-09-25 @ 08:29:54
Postat av: Jessica

Kul med orientering, synd att du inte kunde vara med =( Krya på dig!

2009-09-25 @ 08:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0