Igår

Heej<3


Har inte skrivigt igår någonting men då var jag på basket-
turnering med klassen. Nu ska jag berätta om Igår och Idag...

Igår:

Igår på morgonen gjorde jag mig klar och sen åt jag frukost.
Efter frukosten packade jag ryggsäcken och sen gick
jag till skolan med Sanna. I skolan ställde vi upp i led och sen gick
vi till busshållplatsen. Efter en stund kom bussen och då satt
jag längst bak med Sanna, Maja och Carolina. Vi satt där och pratade,
Nicoletta tror jag satt med oss också eller så satt hon bara med oss på
 väg hem??

Sen bytte vi buss och åkte till högdalen. Där vi skulle spela basketturnering.
När vi kom dit pratade vi taktik och så. Sen började första matchen och vi mötte
tomtbergaskolan. Första period spelade inte jag, men då gjorde mitt lag många mål så
vi lädde. När jag kom in i 2:a period spelade jag center. Jag gjorde 3 mål,
tror jag.... När matchen var slut vann vi med 4-20, jippi:D Nästa match var också
mot tomtberga fast doms andra klass. Dom var lite konstiga för varje gång
det blev foul så sa dom till dommarn att dom inte hjorde något och så.
Den som inte vet vad foul är så är det när man tacklas eller slår på bollen
o.s.v. Den matche vann vi med 12-4, tror jag. Vi vann iallfall.
3:e matchen var mot segeltorpskolan 4b och dom hade en basketspelare
så vi förlorade:( 4:e matchen var mot segeltorpsskolan 4c och dom förlorade
vi också mot. Sen var det lunch, jag åt mina goda pannkakor. Sen var det
semifinal och då mötte vi segeltorpsskolan 4b. Slutresultatet
blev 18-16 till dom men det skulle vara vi som skulle ha vunnit.
För dommarn sa fel i början så dom lädde med 6-4 fast det var vi
så det var tråkigt:( Killarna i klassen kom till final och vann det med! :D
Dom ska möta lag från andra delar av stockholm sen och då ska vi hejja!
Vi kom hem vid 4 och då åt jag en semla. Sen skulle jag på träning som
slutade sent så därför skrev jag inte igår.


Nu ska jag duscha och ni fick inte veta vad jag har gjort idag.
Men det var  ändå inte inntresant:D Bye Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0