FOTBOLLSLÄGER-TISDAG

Hello:D
Idag var det fotbollsläger igen. Alltså tisdag, dag 2. Den här dagen började nästan på samma sätt som igår. Skillnaden var bara att jag gick upp kl. 08.00 för jag somna om. Om man ska vara riktigt petig så fanns det en till skillnad, att jag åt en annan macka idag ;) När jag var klar åkte jag och mötte Carro och Melina. Vi cyklade på samma sätt som igår. När vi var framme vid Westeräng samlades vi och sen gick vi till våra ledare.Vi började med att gå någon minut för att komma till grusplan som alla får inte plats på gräsplan, och vi var på gräset igår så nu var det vår tur att få gruset;( Vi började med att värma upp, vi sprang ett varv runt planen och gjorde olika övningar. Sen körde vi lite saker i en fyrkant och passade och så.... Efter det körde vi allsvenskan det gick till så att det var 8 lag och man spelade på mini mini planer och skulle göra mål. Om man vann flyttade man upp en plan och om man förlorade flyttade man ner en plan. I mitt lag var det jag och 00:or. Men i vissa andra lag var det bara 99:or så det var lite svårt. Fast vi kämpade och hade jättekul:D Sen körde vi stafett och lite saker. Efter det gick vi tillbaka till gräsplan och där körde vi glassboll. Det är straffar och den som vinner får en gratis glass. Det gick inte så bra, för våran tränare stod i mål och dom hårda skotten tog han och dom lösa släppte han in. Det var en som sköt och då gjorde han så den gjorde tunnel på han:( Ja och när vi sköt slängde han sig och gjorde allt för att klara det!!!
Sen var det lunch, det blev ris och kyckling. Inte så gott! Sen var det fritt, man sprang runt och gjorde vad man ville. Vi spelade match och tränade Melina, våran målvakt i Argentina.
Sen var det matcher.
Så här blev matchernas resultat.
Argentina-Tyskland 6-1
Argentina-Italien     7-1
Argentina-Mexico     5-1
Mexico låg 3:a och vid 7:a men vi vann mot dom. Dom trodde dom skulle vinna men så var det inte. Så nu ligger vi på 3:e eller 2:a plats. Så på fredag kanske vi får spela en final. :D :D
Så idag vann vi alla matcher, alla kämpade stenhårt!!
Jag spelade back för nästan ingen vill vara det och jag tycker det är kul. När ett lag fick en frispark stog jag i muren och fick den i ryggen. Så jag räddade kanske ett mål:)
Nu ska jag duscha tror jag. Märkte precis att min blommor har ruttnat, jag satt ju dit nya igår:S

Kommentarer
Postat av: morfar

spelar du i bästa laget jag tror att du är lika bra som messi jag tror ni vinner allt. vi får kolla vad du skriver på fredag.

2010-06-15 @ 22:06:46
Postat av: Jennifer

japp! <33

2010-06-17 @ 22:32:41
URL: http://jennifergransten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0