Torsdag är det idag :)

Hello!

Idag försov jag mig till kvart över 7 så hade en kvart
på mig att göra mig klar innan jag skulle till skolan. Som
tur tog jag fram kläder igår. Men jag han till skolan, vi
började med Hemkunskap och jag var faktiskt först så jag
satt och vänta själv. Sen började hemkunskapen, vi började
med att gå igenom läxan (jämföra pris och så). Sen fick
vi veta vilka grupper vi skulle jobba i. Jag skulle jobba
Nicoletta. Vi skulle göra pasta carbonara. Vi började med
att koka pasta, sen fortsatte vi med resten av sakerna.
Vi blev klaraförst och då åt vi och det var jättegott och man
blev jättemätt!

Sen gick vi till klassrummet och rensade pärmar och satt in
papper och så. Vi fick också tillbaka glosproven och jag fick
10/10 rätt :) Sen läste vi i någon bok som hette monflickan.

Sen var det lunch, fast vi åt inget som vi hade ätit pasta carbonara.
Så vi satt oss bara vid bordet och så.  Efter lunch läste vi i monflickan
igen och sen var det slöjd. Jag ville virka fast jag behövde sticka lite
som att det är det vi behöver lära oss. Så jag stickade och det gick bra
och nästa gång ska jag virka en grytlapp av tygbitar. Kanske lite
svårt att förstå vad jag menade med det.


Kommentarer
Postat av: mormor

Förstår nog hur du menar.Maten låter jättegod.

2010-10-07 @ 21:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0