Huddinge Olympiad 2011

Heej! :)

Nu är jag hemma från Huddinge Olympiaden. Vi åkte 10 i 8
till källbrink. Där samlades vi, vi fick våra tröjor (gula, som
alla hade på sej), och nummerlapp. Jag fick nummer 222 :)

Sen gick alla klasser upp för en backe för att komma upp
dit där man tävlade. Det tog lång tid.. När vi hade kommit
upp ställde alla klasserna upp sej på en rad. Sen snackade
dom om hur det skulle gå till och så. Sen började det, första
grenen för oss (Jag, Carro, Maja, Sanna och Dilara) var
längdhopp. Jag hoppade 3,74 m. Sen var det typ 3 timmar
tills vi skulle springa 60 m försök. Så vi åt lunch och så.
Sen var det 60 m försök. Jag sprang på 9,51..

Efter det var det staffett. Det gick bra, vi kom 2:a av alla
5:or :D Sen gick vi och kollade vilka 8 som gick till
final i 60 m, o då såg vi att jag och carro kom dit. Sanna
var 5 hundradelar från att komma med :/ Jag var jätte
nervös.. men sen hörde vi skottet. Då sprang alla 8
iväg och det slutade med att jag blev 3:a. Då fick vi stå
på prispallen och jag fick bronsmidalj. Sen åkte vi hem,
och nu sitter jag här ;)


Ha det bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0