Landet 25 JUNI-1 JULI

Måndagen den 25:e Juni åkte jag och mina syskon till landet med buss. Landet ligger en bit utanför Norrtälje. Så klart stannade vi i Norrtälje för att handla fiskesaker på affären DOGGER. Där vi alltid handlar, innan vi åker till landet. Vi köpte 10 olika drag. Sen kom Farmor och hämtade oss där, så åkte vi vidare tillsammans. Det här landet kallas "Fiskelandet". Vi har fiskat där sen vi var hur små som helst. Att fiska är hur kul som helst, man står det i naturen, funderar och tänker på allt. Sen känner man hur en fisk hugger, man vevar in och ser fisken. Om man inte fiskat kan man inte förstå känslan. Tillsammans fick jag och mina syskon 23 gäddor, från 1-7 kg. Vi fick även massor med abborrar. Jag fick den största vi någonsin fått i vår lilla sjö, 33 cm. Vi fiskade ungefär 6 timmar varje dag. Vi åkte hem på söndagen, 1 Juli. Det var skönt att komma hem, livet på landet är inte alls som hemma. Ingen bryr sig hur man ser ut och man har ingen dator eller så. Skönt att vara på landet, men man längtar ändå hem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0