Allt för en flytväst?

Hej, imorse åkte Frida och jag ut med hennes egna lilla båt. Det var jättekul och när vi kom tillbaka badade vi i det kalla vattnet. Sen kom Fridas kompis Emma och då bestämde vi att ta en till båttur. Så vi skulle åka och hämta hennes flytväst i hennes båt. Så Emma stannade på Fridas brygga. Vi parkerade vid Emmas brygga, Frida sprang upp och jag höll fast båten. Men båten åkte iväg så när Frida kom tillbaka var jag påväg in i vassen. Men hon hoppade snabbt i så vi åkte tillsammans in där. Sen kunde vi inte starta mortorn eftersom att det var grunt och mycket vass. Så vi fick paddla och dra oss fram. Men det var också så att vi inte fick tag på Emmas flytväst, det var låst! Så när vi kom ut ur vassen åkte vi tillbaka till Emma och då säger hon att det var öppet där bak. Så vi åkte tillbaka, Frida sprang upp och jag hängde mellan bryggan och båten som ett rep. Det VAR öppet men Frida råkade LÅSA! Så vi ringde Emma som fick springa hem och hämta sin flytväst, för att det var faktiskt så att den var hemma. När vi väntade på henne kom en annan stor båt som var gäster till Emma så vi fick skynda oss att knyta loss och åka iväg. Frida var i båten men jag var på bryggan och jag såg inte båten först. Så Frida skriker: HOPPA I DÅ JENNIFER! Då såg jag båten och försökte skynda mig, men jag var väldigt seg.. Tillslut kom jag i båten och vi åkte iväg. Efter en stund kom Emma tillbaka, då åkte vi runt ön och så. Haha vilket projekt bara för att få tag på en flytväst, som var hemma.. Men det var faktiskt väldigt kul också! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0